Willy!! <3

Den där söta svarta delfinen som jag alltid sa förr. Men nu har jag läst massa om han och jag erkänner, han är en späckhuggare.
Iaf, han är ju död nu :( Lite tråkigt tycker jag allt för jag älskar dem filmerna. Willy är ju bara så mysig. Han dog iaf 12 dec 2003 i norge (därför måste jag hata norge lite nu) av att han fick lung inflammation. Och egentligen hette han Keiko, men Willy är ju mkt mkt sötare. Den stackaren har alltid haft en ledsen fena, Och han har haft eksem också, det var när han bodde i mexiko för alla som undrar tänkte jag bara berätta de alltså.
När han hade spelar in sina filmer och blivit känd så ville han bli fri. Willy hoppade nästan aldrig upp ur vattnet så där snyggt som alla späckisar (enligt mig) ska göra heller har jag läst. Det kan bero på att han åt som en häst, han åt lixom 50kg fisk om dagen, eller var det 50 ton. A jag är inte så bra på sånt men något med 50 iaf och det låter ju sjukt mkt. Kanske blev han för tunga för att kunna hoppa :/

Men även om han inte kan hoppa så tycker jag att han är mysig och jag är säker på att Elin och jag hade tagit bra han om han om vi fått, för vi älskar han.
Och precis som alla andra kändisar så var han mobbad när han var liten. Synd att man aldrig fick han på dem där kändis korten man fick i skolan ibland. 

nehe nu ska jag snart hoppa i säng så nog snackat om Willy, imon håller Elin och jag en tyst minut för han. 






Puss och smisk, akvariefisk!!




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0