Mamma, pappa och 3 barn!

Det är min familj det!

Tänkte att jag skulle skriva lite om hur jag mår och varför jag tror att jag mår som jag gör. För det blir ett stort problem för mig. Men så kollade jag snabbt in på min bästa kompis blogg och såg att hon hade skrivit om hur hon mådde så då ändrade jag om mina banor lite. Men min familj har mycket med att göra hur jag mår så därför ska jag skriva om dem lite nu. 

Jag älskar min familj, visst hatar jag dom ofta med men innerst inne älskar jag dem självklart :) 
Ända sedan jag va liten har vi alltid åkt på familje semestrar, självklart super kul :) Nästan varje vinter åkte vi till sälen och åkte skidor. men den bästa av alla semestrar måste ändå ha varit när vi tillsammans med familjen Byström bilade ner till Frankrike för att vara på Disneyland. Allt kul vi gjort här hemma kommer jag heller aldrig att glömma. Men självklart bråkade vi syskon mycket, men visst är det så det ska vara så det var inget konstigt med det. Vi bråkade ju inte bara, vi hade skit kul faktiskt. Så ofta vi kunde så lekte vi i kojan som vi hade bakon laudgården, vi körde cross tillsammans (även om ica sög på det och krockade den några gånger), vi fiskade och badade massa. Varje vår hade vi brasa vid sjön nere hos Sten, på hösten hoppade vi i löven hos Sten med. Alla sköna minnen är sånt man absolut inte vill glömma, alla mysiga dagar men gjorde sånt man älskade och gjorde det flera gånger efter varandra för att man älskade göra det. Varje vinter har pappa skottat en megastor snöhög med grävaren som vi sen gjorde pulkabacke av och byggde massa gånger i som man kunde krypa och så i :) mysigt.   Det är kanske inga märkvärdiga saker vi gjort tillsammans men jag älskar min familj ändå. 

Mamma Eva är äldst (dock bara någon månad äldre än pappa) och det är hon som har hittat på de mesta roliga sakerna med oss. Jag förstår inte att hon stod ut med oss så vilda som vi kunde vara och hur mycket tråkig skit hon har fått ta för att vi varit busar i skolan :P Men hon har stått ut och varit glad nästan jämt. Hon körde oss till våra träningar hit och träningar dit. Hon körde oss till alla kompisar och lät oss ha alla fester som vi ville ha. Min mamma har varit/är (för det mest) den bästa mamman man kan ha. 

Pappa Sven var min idol när jag var liten, att få vara med pappa på jobbet och när han busade med oss var det absolut bästa jag viste. Jag har alltid varit pappas flicka och än än idag. Han visar det inte så ofta men jag vet att han är stolt över att jag gått så långt som jag har. Vi delar många saker tillsammans, det var alltid jag som åkte med han i skogsmaskinen, va med han i maskinhallen, åkte med i grävaren och så är det än idag, det är pappa och jag som älskar åka båt, alltid vi som fixar med den och så. Jag älskar min pappa fast vi bråkar väldigt mycket. Men det är nog för att vi är för lika. Dom bråken gör mig dock väldigt ledsen men det är nog just för att jag älskar han. 

Storebror Mathias, det skilljer vara två år på oss och dörför har vi alltid lekt väldigt mycket ihop. Och eftersom att jag mest gillade att leka med bilar och han med så gjorde vi det mycket. Vi lekte även mycket på vårt lego bord som vi hade tillsammans. Det var även Mathias som jag bråkade mest med men ofta hade vi kul med. Vi har gått i samma klass någa år till och med. Nu träffar jag inte han så ofta men det händer att vi festar ihop och lite så. Jag älskar mins torebror, han finns alltid där när jag behöver det. En bror är alltid bra att ha. :) 

Lillasyster Marica är den klena i familjen. Men vi älskar henne ändå fast hon är den som går mig mest på nerverna av alla. Hon tar mina saker och skiter i om jag blir sur. Men jag får lära mig leva med det. Vi har skit kul ihop nu vi med. Älskar shoppa med henne, fest med henne och bara umgås med. Vi satt precis och snackade om hur kul vi hade haft om vi hade bott ihop själva. Vi är jävligt olika men lika på endel sätt med iof. När vi var små hade vi kompisar ihop och lekte mycket tillsammans.  Och att tillbringa några dagar med bara henne är för mig inga problem. Då skulle jag aldrig ha tråkigt. Jag älskar dig lillan :)

Jag själv då, det finns inte så mycket att säga om mig. Jag styr och ställer nog mycket i vår familj. haha. Men jag har alltid varit envis och tjurig så det vet ju dom andra om :P

Men som jag sagt innan, jag älskar min familj och vet att dom alltid kommer att finnas här för mig när jag behöver dem.



Kommentarer
Postat av: Mairone

Vad fint du skrivit om din familj!!

Mys!

mången puss å kram å en massa kärlek till dig!!

2010-10-15 @ 13:17:31
Postat av: Ros-Mari Akej

Vad härligt du har skrivit om din familj. Du är allt för go du Malin.Jag förstår att det kan vara svårt att skriva om sig själv ibland. Men du är en underbar toppenjtej! Tycker jag pöss o kram Rosa

2010-10-23 @ 15:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0