förra ärets mål!

Förra sommaren hade jag som mål att lära mig att åka på en skida efter båten. Jag kan erkänna att jag misslyckades. Varje gång jag försökte så ramlade jag bara, vilket gjorde mig lite rädd för det eftersom de ibland gör skit ont å ramla. Men igår var pappa, mats och jag ute och skulle bara åka lite båt, vilket slutade med att jag ville åka skidor :) Vattnet va skit fint, hoppen gick skit bra och Mats gjorde täcken från båten att jag skulle släppa en skida. Visst varför inte. Jag testade och det gick. Dock fick jag inte in foten bakom så fick stå bara på skidan. så då kunde jag inte åka så länge. Men jag stog ändå och åkte på bara en skida ett tag :) På första försöket för i år. Helt glad över detta :)

Och nu ikväll så har vi varit på Hornybeach och efter bad, mat, dricka och massa snack så gav Mats, Amilia, Saga och jag oss ut för att åka skidor. Amme ville inte då hon precis åkt innan så jag åkte. Och precis som igår så var vattnet skit fint. Helt stilla och klart så det gick jätte bra att åka och jag tampade ut en skida och fick allt att gå som det skulle :P Va skitt gald då jag åkte skit långt där bakom och vågade känna på det å svänga massa. Även svänga över på andra sidan båten och lite så :) Känns ju helt coolt å styra med bakfoten. Lite läskigt med kul :)

Så jag har alltså på dessa två dagar lyckats med de som jag övade hela förra sommaren.
Mitt mål är slaget!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0