är det såhär å ha bastu?!

hahhaa. jag älskar barnen alltså.

igår hämtade jag dem på dagis. när vi kommer hem frågar melle "får jag klippa dig idag melin?!" "ne jag behöver nog inte klippa mig" "men jag ska inte klippa dig i örat, jag lovar" hihi. han är för söt :)

sen lagade jag och melker mat till familjen med. :)
hilda och saga lekte för fullt. och sen på kvällen skulle saga och jag basta. 
hemma hos oss måste man gå till ladugården och hämta ved först. så på med alla kläder. hämta pulkan och gå bort för att hämta ved, såklart så måste man yxa den först med. drygt. väl hemma igen så kunde vi tända :) då säger saga "är det verkligen såhär att ha bastu?!" hahaha. "japp det är det i vår familj". "men det är ju mysigt!" Hon är för söt. när den va varm och vi skulle basta så måste man ju ha öl med. jag tog givetvis med en cola till saga. men de verkade hon inte nöjd med för hon ville med ha öl. men efter lite snack köper hon de där med att hon inte får dricka öl. :)

Skål och rull i snön blev det några gånger :) mysigt.
det är sånhär jul vi vill ha :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0