varför hata kärleken?

japp.. den frågan får jag rätt ofta, varför jag hatar kärleken å lyckliga folk.
jo för att det bara förstör... jämt..
och precis som de säger i lejonkungen, att blir någon kär så finns den inte längre med i vänskapen. och till viss del tycker jag det är helt sant. den vänskapen man hade den betyder plötsligt inte något. eller det kanske den gör men de känns inte så iaf. plötsligt blir allt det man hade bara till minnen. bra minnen. som inte slutar bra. all den tiden som man hade i vänskapen ska plötsligt delas upp. och då blir kärleken mer värd. alltså får inte ens vänskapen en halva av den tiden och hinns därför inte med mer. tråkigt men sant.  

de nog därför jag hatar kärleken. jag hatar att förlora dem jag vill ha kvar. och det är just det man gör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0